فیلمبرداری «سرزمین پدری» در شهرستان مرند/ مستند معرفی سیمای مرند در روزهای آتی پخش خواهد شد

فیلبرداری «سرزمین‌پدری» مستندی با موضوع معرفی آثار تاریخی، فرهنگی، صنایع‌دستی، آیین‌های محلی، رسومات، سوغات و بصورت کلی سیمای شهرستان مرند توسط تهیه‌کننده و مستندساز شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی، مهدی قربان‌پور و ایفای نقش جلیل فرجاد در دست فیلم‌برداری‌ست که طی روزهای آتی پخش خواهد شد.

به‌گزارش میراث آریا،  مستند «سرزمین پدری» با موضوع معرفی آثار تاریخی، فرهنگی، صنایع‌دستی، آیین‌های محلی، رسومات، سوغات و بصورت کلی سیمای شهرستان مرند در حال فیلمبرداری‌ست که این مستند با ایفای نقش جلیل فرجاد بازیگر سینما و تلویزیون مرندی به تهیه‌کنندگی مهدی قربان‌پور مستندساز و تهیه‌کننده شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی، طی روزهای آتی از شبکه یک، سحر و پرس تی‌وی پخش خواهد شد.

گفتنی‌ست که جلیل فرجاد بازیگر سینما و تلویزیون ایران زاده شهرستان مرند آذربایجان‌شرقی است که در صدد معرفی همه‌جانبه شهر زادگاه خود در قالب یک مستند برامده است که این مستند تمام حوزه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و رسومات این منطقه و شهرستان را به سمع و نظر بینندگان و علاقمندان خواهد رساند.

مهدی قربان‌پور کارگردان و مستندساز اهل ایران است که کارگردانی بیش از ۲۰  فیلم کوتاه و مستند از جمله عیسای باران، آنجا که هیچکس نیست، من انرژی هسته‌ای نیستم، تنهای قصه‌های خوب، صد و نود، ما همه سربازیم، زمناکو، مجموعه‌های تلویزیونی مشاهیر ایران، نان و ماه را برعهده داشته است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ابتکار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، هنرمندان و بازیگران مطرح کشور را راهی شهرهای زادگاهشان کرده است تا این شهرها را در قالب مستندی معرفی کنند که سایر بازیگران مطرح کشور در شهرهای زادگاهش مشغول تهیه مستندی با همین سرخط‌ها هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031200576
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha